Práca z domu. Je to niečo, s čím sa mnohí z nás oboznámili začiatkom tohto roka. Či už je to vaša prvá skúsenosť s prácou na diaľku, alebo ste ostrieľaným odborníkom na prácu z domu, všetci by sme mohli použiť malú radu navyše, aby nám pomohla zorganizovať si čas a prácu a zostať produktívni a sústredení. Tu je 9 tipov a trikov od odborníkov, ktoré vám pomôžu vyhnúť sa vyhoreniu v práci a nájsť rovnováhu, takže v rámci svojej práce z domu môžete skutočne prosperovať.
Ako si zorganizovať čas – Starostlivosť o seba
1. VYHRAĎTE SI ČAS NA SEBA
Výskum ukázal, že starostlivosť o seba tiež zvyšuje vašu produktivitu. Uistenie, že robiť každý deň niečo pre seba, je dobré pre vaše duševné zdravie a pomôže vám zvládnuť stres. Vyberte si záľubu, ktorú chcete rozvíjať, knihu, ktorú si chcete prečítať, alebo začleňte rutinu starostlivosti o seba, aby ste si našli čas sami pre seba.
2. FYZICKÁ ČINNOSŤ
Art Markman, PhD, autor Smart Thinking, hovorí o dôležitosti aktívnej starostlivosti a starostlivosti o svoje telo. „Sociálny dištanc neznamená nikdy sa nehýbať. Ak žijete na mieste, kde si môžete udržiavať fyzický odstup, aj keď stále chodíte von, potom behajte, choďte pešo alebo inak cvičte. Ak máte doma starý kus cvičebného prístroja, na ktorý iba padá prach alebo slúži ako vešiak, potom ho zobuďte. Alebo nájdite nejaké online cvičebné videá a sledujte ich. V dnešnej dobe ich nájdete na Youtube obrovské množstvo aj zdarma. Výskum naznačuje, že pravidelné cvičenie má prínos pre vašu schopnosť myslieť a zvyšuje náladu. “ Zistite, ktorá forma cvičenia najlepšie vyhovuje vášmu telu a vášmu harmonogramu, a držte sa toho.
3. PAUZA OD TECHNOLÓGIÍ
„Moje pravidlo je, že v sobotu sa nedotknem žiadnej,“ hovorí Nirav Shah, generálny riaditeľ Senital Healthcare. „Umožňuje mi to dobiť si energiu, tráviť čas s rodinou a vrátiť sa v pondelok do práce lepšie odpočinutý a s novými poznatkami.“ Taktiež vyzýva svojich zamestnancov, aby aj oni implementovali tento tip. Nebojte sa odpojiť a oddýchnuť si od technológií, takže budete môcť viac ladiť s tým, čo vaša myseľ potrebuje.
4. PRODUKTIVITA – Stanovte si denné ciele
Zakladateľ spoločnosti Chanty, Dmytro Okunyev, k stanoveniu cieľov poznamenal: „Nenúťte svojich zamestnancov, aby boli plne produktívni 8 hodín denne. Namiesto toho si dajte ciele na deň, týždeň alebo mesiac a uistite sa, že ich zamestnanci dosiahnu. “ Pri stanovovaní cieľov skúste vizualizovať výsledky, ktoré by ste chceli vidieť, a potom svoje ciele naplánujte podľa toho.
Ako si zorganizovať prácu z domu
5. ZOSTAŇTE ORGANIZOVANÍ
„Stanovte si pracovný čas, používajte plánovač, vytvorte si pekné pracovisko, vyjdite z domu a stretávajte sa,“ odporúča Celilna, spoluzakladateľka Career Girl Daily. Je ťažké dosiahnuť dobrú rovnováhu medzi pracovným a súkromným životom, ale ak si nastavíme čas koľko budeme práci venovať denne, možeme dosiahnuť zdravú rovnováhu. Používanie plánovača a zaznamenávanie všetkých vašich úloh a cieľov je kľúčom k zachovaniu organizovanosti a produktivity. Uistite sa, že máte dobrý a pekný pracovný priestor. Vďaka vyčlenenému priestoru pomôžete svojej mysli lepšie sa sústrediť a zefektívniť prácu. Veľmi dôležité je mať určené pracovisko.
6. VYTVORTE SI PRODUKTÍVNE PROSTREDIE
Autorka digitálneho marketingu Shannon Belew hovorí o rôznych aspektoch vytvorenia produktívneho miesta z domáceho prostredia. „Jeho miesto, osvetlenie a obmedzenie neporiadku sú dôležité.“ Správne prostredie vám môže pomôcť byť produktívnejší a šťastnejší. Ďalším tipom od Shannona je nechať si na pracovnom stole rastlinu alebo dve rastliny. Dodá vášmu pracovnému priestoru príjemný nádych a výskumy ukazujú, že umiestnenie rastlín v určitej oblasti zvyšuje vašu produktivitu a robí vás šťastnejšími pri práci.
Ako si zorganizovať život – Zostaňte v spojení
7. SKUPINOVÝ CHAT
Socializujte sa so svojimi spolupracovníkmi pomocou technológií, ktoré poskytuje vaša spoločnosť. Niektoré spoločnosti uprednostňujú použitie Slacku, aby udržali všetkých v obraze. Richard Dillman, hlavný vývojár aplikácií v spoločnosti The Muse, zdieľal: „Pýtať sa v súkromných rozhovoroch je ako šepkať niekomu do ucha, zatiaľ čo robiť to isté v tímovom chate je ekvivalent otáčania stoličky a pýtania sa.
8. UROBTE SI OBEDNÚ PRESTÁVKU
Jedným z tipov môže byť – urobte si poldennú prestávku. „Dohodnite si obed na rande s priateľom, iným vzdialeným spolupracovníkom alebo susedom. Zostať v spojení môže znamenať niečo také jednoduché ako čerstvý vzduch, vyskúšať novú reštauráciu alebo preskúmať niečo nové vo svojom okolí. “ Ak sedíte celý deň na rovnakom kresle, je dobré vstať a natiahnuť nohy.
9. ČINNOSTI V OBLASTI UDRŽIAVANIA AJ “VIRTUÁLNEHO” TÍMU
Je veľmi dôležité zostať v spojení so svojimi spolupracovníkmi, aj keď s nimi nehovoríte o pracovných témach. Virtuálne aktivity zamerané na budovanie tímu sú dobrý nápad na udržanie tímového ducha a spolupatričnosti. Je príjemné zostať s nimi v kontakte a tiež sa trochu pobaviť pokiaľ sa nestretávate pravidelne v kancelárii.
Na konci dňa je najdôležitejšie to, aby ste si našli rutinu, ktorá vám vyhovuje. Vyberte si z týchto tipov, aby ste zistili, čo vám pomáha byť produktívnejší pri práci z domu. Prosperujte doma rovnako, ako sa vám darí v kancelárii. Prispôsobte sa a buďte flexibilní. Pri toľkom neznámom je dôležité starať sa o seba, aby ste z tohto prechodného obdobia mohli vyťažiť maximum a vychádzať z neho s novými zručnosťami a postupmi.